Różne formy fizjoterapii

W zależności od schorzenia stosuje się różne formy fizjoterapii. Jest to naturalne, gdyż inny uraz wymaga innego rodzaju ćwiczeń. Nieumiejętne stosowanie metod fizjoterapii może przynieść pacjentowi więcej szkody, niż korzyści.

Dlatego tak ważne jest stałe doskonalenie się fizjoterapeutów i uczestniczenie w kursach oraz szkoleniach. Dzięki nim można poznać innowacyjne sposoby fizjoterapii, która w optymalny sposób jest w stanie pomóc pacjentowi.

Najbardziej znane, popularne i stosowane metody fizjoterapii, to metoda McKenziego zwana MTB, metoda Vojty, a także konkretne metody jak po prostu: masaż, kąpiele solankowe, inhalacje, ćwiczenia funkcjonalne, czy fizykoterapia stosowana z użyczeniem prądów.

W zależności od rodzaju schorzenia opracowuje się zestaw ćwiczeń, które mają pomóc pacjentowi w zapobieganiu nawrotu choroby, czy urazów. Fizjoterapię można prowadzić w prywatnych gabinetach fizjoterapeutycznych, w szpitalach, czy sanatoriach. Należy bowiem przede wszystkim odróżnić pojęcie rehabilitacji i fizjoterapii.

Rehabilitacja ma na celu odzyskanie sprawności i przywrócenie pacjentowi zdrowia po doznanym urazie. Jest więc działaniem doraźnym po wystąpieniu wypadku, czy choroby. Natomiast fizjoterapia ma zapobiegać powstawaniu urazów, nawrotowi choroby, czy eliminować stany bólowe, które towarzyszą pacjentom po chorobie/urazie.

Z tego względu fizjoterapia jest procesem długim, czasem niekończącym się, gdyż jej aktywne prowadzenie zapobiega powstawaniu kolejnych dolegliwości i utrzymuje organizm pacjenta w dobrej formie i zdrowiu.

Po więcej informacji na temat kursów odsyłamy do www.topschool-pnf.pl

Czas na relaks w kąpieli

Czas kąpieli, szczególnie w wannie to chwila tylko dla Ciebie. Gorąca woda, do tego lampka wina, przygaszone światło i może nastrojowa muzyka. Czego więcej chcieć od relaksu? Może odpowiednich kosmetyków, które można zastosować przy tak miłej atmosferze? Podpowiemy Ci, co możesz zrobić, po prostu leżąc w ciepłej wodzie i nie myśląc o niczym.Każda kobieta potrzebuje chwili dla siebie. Tego relaksu, spokoju, ciszy, momentu, w którym może po prostu.. nic nie robić. Gorąca woda, sól do kąpieli, jakaś ciekawa oprawa muzyczna, lampka wina i rytuał kosmetyczny, na który zwykle brakuje czasu. Nie teraz, nie dzisiaj. Mamy więcej minut, które wykorzystamy do cna!Jak wykorzystać czas w wanniePrzygotowując sobie aromatyczną kąpiel, warto jest wykorzystać ją w 100%. Tego typu chwile nie pojawiają się każdego dnia, a tylko raz na jakiś czas. Kobieta, niczym robot musi ogarnąć całe życie swoje i najbliższych. Stresująca praca, opieka nad dziećmi, pielęgnacja domu i dbanie o partnera.. Gdzie w codziennym pośpiechu znaleźć jeszcze chwilę dla siebie? Taką jak ta? Dlatego trzeba zrobić wszystko to, na co się później nie ma czasu.Przede wszystkim, przygotowując sobie wannę z wodą i planując poleżeć w niej nieco dłużej, dodaj do niej sól do kąpieli. Ten kosmetyk wpływa pozytywnie na skórę, rozmiękcza ją, nawilża, a w efekcie staje się ona elastyczna i bardzo miła w dotyku. Jest to pierwszy zabieg, który wykonasz nie robiąc tak dużo.Kolejny to ochrona włosów. Poza umyciem ich w odpowiednim szamponie, zastosuj serum lub maskę, którą trzyma się dłużej niż minutę. Zregenerujesz zmęczone włosy, nawilżysz je, a będą one później puszyste, łatwiej się układać i tak miłe w dotyku. A leżąc dalej w wannie z odpowiednimi kosmetykami na głowie, pomyśl o twarzy. Ile razy ograniczałaś się wyłącznie do podstawowej ochrony – tonik, krem i do łóżka, a brakowało czasu na maseczkę czy delikatny masaż buzi? Pamiętaj, leżąc w wodzie, w której jest sól do kąpieli, mając na włosach serię odżywek, możesz też zafundować sobie maseczkę na twarz. W ten sposób każda część Twojego ciała będzie zadbana! A wszystko to będzie się działo, gdy Ty będziesz sobie leżeć, relaksować się słuchając ulubionej muzyki i popijając lampkę wina. Aż chce się już zamknąć w łazience i zapomnieć o całym świecie, prawda?sklep.farmona.pl

Dbaj o zdrowy kręgosłup

Coraz więcej czasu spędzamy w pozycji siedzącej, zazwyczaj garbiąc się przed monitorem – zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym. Niestety, komputer to niezbędny element wyposażenia biura i tysiące osób spędzają osiem godzin pracy przed ekranem. Po powrocie do domu nierzadko pierwszą rzeczą, która robimy jest włączenie domowego peceta. W konsekwencji prawie przez cały dzień siedzimy pochyleni, w niewygodnej pozycji, zazwyczaj podpierając brodę dłonią lub schylając się nad klawiaturą. Cierpi na tym nie tylko szyja i kark, ale całe plecy – wielu z nas odczuwa silne bóle kręgosłupa już w środku dnia pracy.Próbujemy sobie radzić z silnym bólem, wychodząc na krótki spacer, robiąc proste ćwiczenia ruchowe i rozciągając mięśnie. Bywa, że sięgamy po środki przeciwbólowe lub maści rozgrzewające. Eliminujemy jednak tylko objawy, nie zastanawiając się nad przyczynami takiego a nie innego stanu rzeczy. Warto przyjrzeć się dokładnie błędom naszej postawy i postarać się wyeliminować je wszystkie – wtedy znacznie poprawi się komfort naszego życia. Nie będziemy dłużej uskarżać się na przewlekłe bóle i sztywnienie mięśni karku. Większość tych dolegliwości bierze się z tego, że po prostu krzywo siedzimy. Mięśnie pleców są stale napięte, gdyż muszą utrzymywać nasze ciało w nienaturalnej pozycji. Warto więc zainwestować w specjalne, miękkie fotele z wysokim oparciem i zagłówkiem. Gdy damy odpocząć naszej szyi pozbędziemy się uporczywych dolegliwości i dzień pracy minie nam spokojniej. A jeśli nie, należy niezwłocznie skontaktować się z rehabilitantem – najprawdopodobniej boleści mają inną przyczynę, którą wyeliminować może tylko specjalista.Dlatego jeśli cierpimy, a nie jesteśmy w stanie zaradzić bólowi sami umówmy się na spotkanie z fizjoterapeutą. Na pewno doradzi odpowiednie ćwiczenia i wyda zalecenia, które pozwolą na uniknięcie takich sytuacji w przyszłości.Zobacz więcej na: http://rehabilitacja-rst.pl/formy-terapii/

Jak się nie przetrenować?

Siłownie od kilku lat są bardzo modnym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Pękają w szwach niezależnie od pory roku czy pory dnia. Zawsze znajdą się miłośnicy zdrowego trybu życia, którzy przyjdą poćwiczyć. Jak przy każdej aktywności fizycznej należy pamiętać o tym, by ćwiczyć z głową i nie dopuścić do urazów i kontuzji. Na co zwracać szczególną uwagę, ćwicząc na siłowni?1. Najważniejszą częścią ćwiczeń jest odpowiednia rozgrzewka, która pozwala rozgrzać mięśnie i przygotować stawy na wysiłek, który ma za chwilę nastąpić. Jeśli pominiemy ten etap możemy być pewni, że nie skończy się to dobrze. Możemy doprowadzić do urazów mięśni i stawów oraz bolesnych skurczy. Rozgrzewka powinna być oczywiście dostosowana do ćwiczeń, które będziemy za chwilę wykonywać – inaczej będzie wyglądać przed podnoszeniem ciężarów a inaczej przed ćwiczeniem nóg.2. Kolejną ważną kwestią jest odpowiednie nawadnianie. Nie zapominaj o wodzie lub izotoniku, idąc na siłownię. Pocąc się podczas ćwiczeń tracimy sporo cennej wody, dlatego konieczne jest niezwłoczne uzupełnienie jej niedoborów. Nasze ciało składa się w sporej mierze z wody, mięśnie również – dlatego do ich rozrostu konieczna jest też woda. Brak odpowiedniego nawodnienia może spowodować bóle i zawroty głowy a nawet zasłabnięcie podczas ćwiczeń.3. Po każdym treningu dbaj o to, by odpowiednio rozciągnąć mięśnie i ścięgna po wysiłku fizycznym. Inaczej możesz doświadczać bolesnych skurczy. Zawsze przed skończeniem ćwiczeń poświęć chociaż trzy minuty na rozciąganie.Poza odpowiednim treningiem niezbędna okazać się może odpowiednia dieta. Dla osób z Warszawy polecamy dietetyka http://halsa.pl/

Uzdrowisko Krynica

Krynica to jedno z najpopularniejszych miejsc uzdrowiskowych w Polsce. Leży na południu Polski w Beskidzie Sądeckim. Miasto na obecną chwilę ma ok. 11.000 mieszkańców.Wody źródlaneGłównym powodem, dla którego turyści przyjeżdżają by odwiedzić ten zakątek kraju są lecznicze właściwości wód źródlanych. Dostępna wody lecznicze pomagają leczeniu:- chorób żołądka- anemiach- krzywicach- kamicy nerkowej- skazie moczanowej- miażdżycy- cukrzycy- nerek- dróg moczowych- niedokrwistości- innychObecnie wody sprzedawane są w pijalni Głównej, kiedyś w Starym Zdroju Domowym.Park SłotwińskiNiedaleko centrum Krynicy znajduje się Park Słowiński. Kiedyś w parku mieściła się pijalnia. Przez park płynie mały potok.Góra parkowaNiedaleko pijalni i deptaku usytuowane jest wzniesienie, zwane Górą Parkową. Na górę, można wejść pieszo lub wyjeżdżając kolejką szynową. Na szczycie punkty gastromiczne i przepiękne widoki na okolicę i dalszy krajobraz Beskidu Sądeckiego.JaworzynaNiedaleko Krynicy położone jest wysokie, w tym rejonie wzniesienie – Jaworzyna 1114 m. n.p.m. Na górę można wyjechać kolejką gondolową.

Ciechocinek

Ciechocinek to jedno z najbardziej znanych uzdrowisk w Polsce. To miasto i gmina w województwie kujawsko-pomorskim. Miasto ma charakter uzdrowiskowy, nie ma w nim przemysłu, głównie uzdrowiska, sanatoria, pijalnie wód, hotele i ośrodki wypoczynkowe. W miasteczku dominują parki i skwery. Na terenie Ciechocinka leczy się wiele schorzeń takich jak choroby: narządów ruchu, reumatyczne, ortopedyczno-urazowe, kobiece, układu oddechowego, nerwowego i krążenia. Oprócz tego stosuje się kąpiele, gimnastykę i masaże. W miasteczku na jego północnej części mieści się park zdrojowy oraz rezerwat florystyczny. Obecnie Ciechocinek zamieszkuje ok. 11.000 osób. Miasto ma zaprzyjaźnione miasteczko w Niemczech – Bad Dürrenberg. 

Koszty kursów fizjoterapeutycznych

Pieniądze wydane na szkolenia fizjoterapeutyczne mogą być na prawdę imponujące. Jednak jeżeli chcemy poszerzać nasz zasób wiedzy i być coraz lepszym specjalistą od rehabilitacji to trzeba coś w tym kierunku zrobić. Wielu rzeczy możemy nauczyć się sami. Posiadając doświadczonego wykładowcę zyskujemy jednak szybszy przypływ niezbędnych informacji. Może załapiemy się na bezpłatne kursy dla fizjoterapeutów. Pokazując nam zastosowanie technik w praktyce ułatwia nam naszą pracę. Na takich kursach jesteśmy pod okiem fachowców. Widzą nasze błędy i są w stanie je poprawiać dzięki czemu nabieramy coraz więcej pewności w tym co robimy. Leczenie innych wymaga skoncentrowania się na wykonywanych czynnościach.Ograniczone miejsca na szkoleniuZapisujmy się na kursy z wyprzedzeniem, a będziemy mieli pewność, że znajdziemy na nich miejsce. Zdarzają się takie, które są wyjątkowo oblegane ponieważ prowadzą je zawodowi i znani fizjoterapeuci. Taki rozwój zawodowy jest sensowną ścieżką. Wypracowujemy sobie coraz lepszą opinię, która będzie bardzo pomocna w zdobywaniu klientów. Możemy też skoncentrować się na jakiejś niszy.

Masuj się i zrelaksuj

Masaże mogą być wyjątkowo relaksujące. Nie jesteśmy w stanie do końca przewidzieć ich efektów jednak warto przynajmniej spróbować udać się na jeden z nich. Niekoniecznie przypadnie nam do gustu, ale istnieje cień szansy, że tak będzie. Ludzie relaksują się na różne sposoby. Wielu z nich lubi się zmęczyć aktywnością fizyczną. Inni z kolei są leniwi i wolą coś przyjemniejszego z natury.Profesjonalista dobrze pomasujeMasażyści mają fach w ręku i potrafią dogodzić swoim pacjentom. Ich umiejętności zależą zarówno od doświadczenia jak i przebytych kursów. Te z kolei organizowane są dość często i dotyczą różnych technik masowania. Wybór nie jest ograniczony, możemy sprawdzać wiele opcji. Takie zabiegi mogą spowodować, że stan naszego zdrowia w jakimś stopniu się poprawi. Przydaje się także podczas rehabilitacji. Kontuzjowane mięśnie pod wpływem odpowiednich działań szybciej wracają do wcześniejszej sprawności. Gabinety masażu relaksacyjnego nie mogą narzekać na brak klientów. To czy odczujemy pozytywne skutki zależy też od naszego nastawienia. Regeneracja ciała następuje prędzej jeśli mu się trochę pomaga.

O wirusowym zapaleniu wątroby typu B

W ostatnich czasach wiele mówi się o ryzyku zakażenia wirusowym zapaleniem wątroby. Jest to bardzo poważna choroba zakaźna, która występuje w różnych postaciach, które związane są z zakażeniem wirusami występującymi w siedmiu postaciach. Atakują one komórki wątrobowe różną drogą, zarówno pokarmowa, jak i przez krew. Jednym z najbardziej niebezpiecznych typów WZW jest zakażenie wirusem typu B. Co roku na całym świecie kilka milionów osób umiera z powodu ostrego przebiegu wirusowego zapalenia wątroby typu B. W inwazyjnym, ostrym ataku zapalenia pojawia się szybko marskość wątroby, czyli obumieranie komórek wątroby, które może doprowadzić do śpiączki wątrobowej.Równie prawdopodobne jest ryzyko zachorowania na raka wątroby, które działa wyniszczając na cały organizm, w tym także mięśnie serca. Do zakażenia wirusowym zapaleniem wątroby typu B dochodzi przez krew, do której dostaje się wirus i przenika do komórek wątrobowych powodując ich obumieranie. Zarazić się można przez różne drogi. Najczęściej dokonuje się to poprzez kontakt ze skażoną krwią, do którego dochodzi na przykład podczas wizyt w placówkach medycznych. Źle wysterylizowane narzędzia chirurgiczne, jak i narzędzia do badania u ginekologa czy dentysty mogą przenosić zarazki WZW typu B. Podobnie można się zarazić podczas wykonywania tatuażu, u fryzjera, a także drogą płciową, czy podczas nieprawidłowego zażywania dożylnego narkotyków. Dzieci mogą się zarazić w przedszkolu, żłobku, czy nawet podczas zwykłej bójki.Niestety leczenie trwa kilka tygodni, a nawet miesięcy, a chory jest jeszcze przez kilka lat nosicielem wirusa. Leczenie odbywa się obowiązkowo w szpitalu i jest dostosowane do objawów. Leki są bardzo kosztowne i nie każdy może się zakwalifikować do ich przyjmowania, na przykład ze względu na zły stan wątroby. Jako działanie profilaktyczne zaleca się obowiązkowe, refundowane przez NFZ szczepienie noworodków, dzieci w wieku lat 14 oraz pracowników służby zdrowia. Należy jednak pamiętać, że wirusowe zapalenie wątroby typu B jest bardzo poważne i profilaktyka zapobiegania zarażeniu jest niezwykle trudna w stosowaniu.

Różne typy sprzętu rehabilitacyjnego

Każdy, kto przeszedł przez ciężką rehabilitację wie, że wykonywanie monotonnych i żmudnych ćwiczeń może być zniechęcające. Powtarzanie tych samych czynności bez żadnego urozmaicenia może sprawić, że stracimy ochotę i zapał do rehabilitacji. Rozwiązaniem na taką męczącą monotonię jest wykorzystanie sprzętu rehabilitacyjnego. Używając piłek, taśm, obciążników czy innych przyrządów rehabilitacja przebiega nie tylko szybciej, ale jest również bardziej efektywna.Znacznie ciekawiej i chętniej wykonuje się różne ćwiczenia z wykorzystaniem interesującego sprzętu rehabilitacyjnego. Tak na przykład piłki wykorzystywane podczas ćwiczeń kręgosłupa to nie tylko rehabilitacja, ale również po prostu dobra zabawa. Doskonale wiedzą o tym lekarze i trenerzy, którzy wykorzystują w swych terapiach różnorodny sprzęt rehabilitacyjny. Najpierw stosowali go w ćwiczeniach dla osób bez silnej motywacji, dzisiaj są już powszechnie wykorzystywane w każdego typu rehabilitacji z pacjentami w różnym wieku i z różnym stopniem uszkodzenia kości, mięśni.